Mistä saan kuljetushinnan lähetykselleni? Miten lasken lähetykseni rahdituspainon? Miten tilaan kuljetuksen? Täältä löydät vastaukset usein kysyttyihin kysymyksiin. Jos et löydä vastausta mieltäsi askarruttavaan kysymykseen, ota meihin yhteyttä. Löydät myös kaikki sähköiset työkalut ja asiakkaan ohjeet tietopankista.
Kuljetuspalvelut ja -aikataulut
Mihin kaikkialle HRX kuljettaa?
Oma kuljetus- ja terminaaliverkostomme kattaa Suomen lisäksi Viron, Latvian, Liettuan, Puolan, Ruotsin ja Tanskan. Laaja partneriverkostomme mahdollistaa toimitukset myös muualle Eurooppaan.
Kuljetatteko vaarallisia aineita tai lämpösäädeltyjä lähetyksiä?
Kuljetamme vaarallisia aineita koko toiminta-alueellamme lisämaksusta. Lisäksi kuljetamme lämminkuljetuksia, mikä tarkoittaa, että ajoneuvon lämpötila pysyy 0 °C yläpuolella koko kuljetuksen ajan. Löydät kaikki lisäpalvelut ja erillismaksut toimitusehdoistamme.
Mistä näen kuljetusajan lähetykselleni?
Voit tarkistaa ohjeelliset kuljetusajat maakohtaisilta sivuiltamme: Viro, Latvia, Liettua, Puola, Ruotsi ja Tanska. Jos haluat tarkemman kuljetusaika-arvion tai aikataulun muun Euroopan kuljetukselle, ota yhteys asiakaspalveluumme.
Olen yksityishenkilö, voinko lähettää HRX:n kautta?
Kuljetamme yksityishenkilöiden lähetyksiä lisämaksusta. Huomioithan, että emme kuljeta muuttokuormia.
Kuljetuksen hinnoittelu
Mistä saan kuljetushinnan lähetykselleni?
Saat hinta-arvion lähetyksellesi tilatessasi kuljetuksen tilausportaalimme kautta. Huomioithan, että tilausjärjestelmän antamat hinta-arviot koskevat ainoastaan omalla toiminta-alueellamme kuljetettavia lähetyksiä (Baltia, Puola, Ruotsi ja Tanska). Jos lähetät ensimmäistä kertaa, ota yhteys myyntiimme ja pyydä tarjous.
Mitä kuljetushinta sisältää?
Kuljetushintamme sisältävät kuljetuksen ovelta ovelle sekä rahdinkuljettajan vastuuvakuutuksen kansainvälisissä kuljetuksissa CMR-yleissopimuksen enimmäiskorvausmäärän mukaisesti tai kotimaan kuljetuksissa Tiekuljetussopimuslain enimmäiskorvausmäärän mukaisesti. Löydät muut lisäpalvelut ja erillismaksut toimitusehdoistamme.
Miten lasken lähetykseni rahdituspainon?
Kappaletavaralähetysten rahditusperusteena käytetään lähetyksen todellista painoa, kuutiopainoa tai lavametripainoa. Löydät tarkemmat ohjeet rahdituspainon laskemiseen rahditusperusteistamme.
Mistä löydän voimassa olevan polttoainelisän?
Löydät viikoittaisen polttoainelisän etusivultamme bannerin oikeasta alakulmasta, päivitämme polttoainelisän joka maanantai. Huomaa, että polttoaineen lisämaksu vaihtelee maittain, ja jokaisella HRX-yrityksellä on paikallinen polttoainelisä.
Minulla on kysymys laskuun liittyen, mihin voin olla yhteydessä?
Jos sinulla on kysymys lähetyksen laskuun liittyen, ota yhteys laskutukseemme. Mikäli tarvitset apua lähetyksen hinnoitteluun, ota yhteys myyntimme.
Kuljetuksen tilaaminen ja seuranta
Miten teen kuljetustilauksen?
Kuljetuksen tilaaminen onnistuu helpoiten tilausportaalisamme. Ota yhteys myyntiimme, jos tarvitset käyttäjätilin. Voit myös tilata kuljetukset sujuvasti tilausjärjestelmäintegraatioidemme kautta.
Millaisia integraatiomahdollisuuksia HRX tarjoaa omaan järjestelmääni?
Käytössämme on REST API ja nShift. Voimme myös räätälöidä integraation juuri yrityksesi tarpeiden mukaan.
Mistä voin seurata lähetykseni kulkua?
Voit seurata lähetystesi kulkua suoraan tilausportaalissamme tai rahtikirjannumerolla (CMR-numero) Track & trace -sivun kautta.
Mistä löydän kuitatut rahtikirjat?
Löydät vastaanottajan kuittaaman rahtikirjan tilausportaalistamme valitsemalla tulosta rahtikirja sen jälkeen, kun lähetys on toimitettu perille.
Lähetykseni on vaurioitunut kuljetuksen aikana, miten minun tulee toimia?
Mikäli lähetyksesi on vaurioitunut kuljetuksen aikana, ilmoita siitä meille sähköpostitse osoitteeseen quality@hrx.fi. Huomioithan, että ulkoisista kuljetusvaurioista on ilmoitettava kuljetusyhtiölle heti. Piilovauriot, joita ei vastaanottohetkellä pysty toteamaan, tulee ilmoittaa kuljetusyhtiölle 7 vuorokauden kuluessa. Löydät lähettäjän ohjeet kuljetusvahinkoihin myös blogistamme.